جانمایی ۱۱۰۰ المان گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ در مشهد

جانمایی ۱۱۰۰ المان گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ در مشهد

جانمایی ۱۱۰۰ المان گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ در مشهد ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۳ مدیریت شهری را تشریح کرد

مهدی یعقوبی در نشست خبری برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۳ اظهار کرد: خداوند را شاکریم بابت بارش رحمت الهی و به همکاران در مجموعه های مختلف خداقوت می گوییم.

وی افزود: در ایام انتخابات تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، فعالیت مضاعفی را به همکاران اضافه کرده بود که با کمک حوزه های مختلف جایگاه های مناسبی ایجاد شد و تلاش کردیم با برنامه متنوع، به نوعی شور و نشاط مردمی شکل بگیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: طی شب گذشته تا صبح پاکسازی تبلیغات انتخابات توسط ۱۳۱ نفر نیرو رفع سد معبر، ۳۴۹ نیروی پاکبان، ۶۶ دستگاه خودرو رفع سدمعبر و ۶ دستگاه بالابر انجام شده است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: اقدامات استقبال از بهار از تیرماه امسال آغاز شده و انتخاب المان های نوروزی با محوریت معاونت فرهنگی و نظرات مردمی در قالب شورا اجتماعی محلات و با رویکرد ماه مبارک رمضان و نوروز نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات امسال تحت تاثیر همزمانی ماه مبارک رمضان با بهار قرار گرفته و برنامه ها و جشن ها نیز باتوجه به این موضوع پیش بینی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه نظافت و پاکیزگی شهری اقداماتی نظیر پاکسازی تا عمق ۱۰ کیلومتری محورهای ورودی، ۲۰۰ هزار متر طول رنگ آمیزی جداول، نصب استیکر بر روی مبلمان شهری و خودرو خدمات شهری انجام می شود.

یعقوبی در خصوص اقدامات زیباسازی و فضاآرایی شهری گفت: ۳۵۰ نقطه آذین بندی، ریسه بندی، چراغانی و نورپردازی در سطح شهر، رفع نقص کامل چراغانی های موجود در سطح شهر و ۶ هزار متر مربع دیوارنگاری سطح یک و دو از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۳۰ لکه گلکاری شاخص طراحی شده و ۱۳ میلیون بوته گل برای شهر و دو میلیون بوته برای المان ها و فلاور باکس ها آماده سازی شده است؛ همچنین دو هزار و ۵۰۰ فلاور باکس در سطح شهر و دو هزار و ۲۰۰ عدد در منطقه ثامن جانمایی خواهد شد. در بخش نماد شهری نیز هزار و ۱۰۰ نماد هویتی و ۴۳ المان جدید طراحی شده است. در حوزه فرهنگی نیز ۹۰ اثر شاخص بازسازی و احیا و ۲۰ المان جدید با ماهیت فرهنگی نصب می شود. همچنین ۱۰۰ المان ترکیبی با گل و گیاه و ۱۰۰ المان توپیاری نصب خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته دومین جشنواره نوری با مساحت ۶ هکتار و با ۴۰ اتفاق نوری در کوهسنگی برگزار می شود. همچنین جشنواره گل لاله به صورت عمده در پارک ملت و مزار شهدا انجام می شود. علاوه بر این ۱۷ مکان عرضه مستقیم میوه از ۲۰ اسفند در سطح شهر فعال می شود و در محدوده ثامن و اطراف حرم نیز ۹ جایگاه عرضه مستقیم کالا و پنج نانوایی سیار در ثامن و یک مورد در بوستان غدیر فعال حواهد بود.

یعقوبی بیان کرد: ایستگاه های استقبال از زائر در مبادی ورودی و ۱۸ پایگاه راهنمای زائر نیز از ۲۰ اسفندماه فعال خواهد شد همچنین ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطرار با ظرفیت ۴۵ هزار نفر پیش بینی شده است. همچنین سه هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در گذشته و ۱۸۸ چشمه سرویس بهداشتی امسال در محدوده اطراف حرم اضافه می شود؛ علاوه بر این امسال ۱۶ هزار مکان پارک شامل بیش از دو هزار پارکینگ موقت و بیش از ۶ هزار پارکینگ در هسته مرکزی شهر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات قطار شهری می توان به فعالیت شبانه روزی قطار شهری در شب و روز سال تحویل، سرویس دهی رایگان در شب های قدر از ساعت ۱۷ تا پایان بهره برداری در خطوط یک و دو، سرویس دهی رایگان در روز شهادت حضرت علی(ع) و در حوزه اتوبوسرانی سرویس دهی لحظه تحویل سال با ۴۰۰ دستگاه در خطوط منتهی و عبوری از حرم، سرویس دهی ویژه در شب های قدر با ۲۳ خط در مسیرهای منتهی به حرم و سرویس دهی رایگان در روز راهپیمایی روز قدس و عید فطر اشاره کرد.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: تقویت ناوگان تاکسیرانی در مبادی ورودی شهر و حرم مطهر رضوی از طریق ۱۰۰ دستگاه، فعالیت شبانه روزی نیروهای اجرایی و نظارتی توسط ۹۰ نفر، فعالیت ۱۶ اکیپ نظارتی تاکسی رانی در سطح شهر و استقرار استند هوشمندسازی صدور فاکتور سفر در سالن های انتظار فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری و راه اندازی هفت پایگاه دریافت شکایات مردمی از جمله اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۳ است.

یعقوبی تصریح کرد: هفته درختکاری نیز از هفتم اسفند ماه آغاز شده اما به دلیل تداخل با برنامه مانور خدمت استانداری، مراسم روز درختکاری ۱۶ اسفند ماه در بوستان جهانشهر برگزار می شود. همچنین کاشت نهال رایگان مقابل منزل شهروندان نیز امسال انجام خواهد شد. فروش درختان مثمر لیبل دار نیز با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

وی در خصوص علت عدم کاشت درختان مثمر در فضای شهری بیان کرد: درختان مثمر جایگاهی در شهر ندارند و با توجه به عمر کوتاه و پایه های اصلاح شده و شرایط آلودگی شهر و سم پاشی مکرر امکان نگهداری آن ها در فضای شهری وجود ندارد اما در کمربند سبز قطعات ۲۰ هکتاری ایجاد شده و در بوستان برکت نیز قطعات ۲۰ تا ۲۵ متری برای کاشت صیفی جات در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص وضعیت کشف رود عنوان کرد: باتوجه به جلسات استانداری اتفاقات خوبی در زمینه کشف رود در حال رخ دادن است و مدیریت واحد شکل گرفته و یکی از تعهدات آبفا و آب منطقه ای خشک کردن فاضلاب کشف رود در بازه زمانی سه ماهه است.

یعقوبی در خصوص وضعیت پاکبان ها گفت: تلاش ما کسب بیشترین رضایت همکاران است و حقوق پاکبانان بر اساس قانون کار است و متاسفانه حقوق پرداختی با شرایط اقتصادی همخوانی ندارد. یکی از معضلات پاکبان ها مشکل بیمه بود که با پیگیری های صورت گرفته در نهایت سهم چهار درصدی توسط خود شهرداری پرداخت می شود. همچنین جشنی برای خانواده ۳۲ هزار نفره خدمات شهری برگزار شد که رضایتمندی بسیار خوبی ایجاد کرد و در تلاش هستیم مشکلات به حداقل برسد.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.